Sunday, 25 November 2012

My UPSR result

Assalamualaikum...

Akhirnyaa n Alhamdulillah... Segala usaha dan titik peluh saya terbalas juga .... Saya telah mendapat 5A dalam UPSR .. Saya berasa amat gembira kerana memperoleh kejayaan yang sudah lama saya impikan . Terima kasih kepada semua guru2 yg pernah mengajar saya, khusus buat cikgu2 di SKPZ . Saya tak akan berjaya tanpa bantuan cikgu. Terima kasih juga kepada kawan2 dan semua yg tak putus2 mendoakan kejayaan saya. Jasa kalian mmg tidak akan saya lupakan. Terima kasih dan bersyukur sebanyak-banyaknya kepada Allah yg telah membantu dan memakbulkan doa saya. I LOVE ALLAH. Tahniah jugakk kepada kawan2 di SKPZ yg dpt 5A ! Tahniah sesangat kepada both of my best friends... Hafiqah n Ruqaiyah ! Welcome to the club okk ! Tahniah jugakk kpd Luqman , Khiiren , Mumtazah , Munirah n Nazirah . Tak lupa jugak kepada kawan2 yg dapat 4A1B ... Congratzz to Ain , Hidayati , Hassan , Huzaily , Shahiera , Qayyum , Siti Fairus n Meor . Kepada kawan2 saya yang mengenali diri saya dan mendapat result yg bagozz congratzz saya ucapkan. Kpd yg belom berjaya .. tak apa okk ! Banyak lgy exam yg perlu kita tempuhi n jadikan UPSR sbgai batu loncatan utk berjaya ok ! Saya doakan korg sentiasa berjaya n sukses selalu okk.. !

Ok lhaa bye !!

Salam Sayang ....

Nur Rasyidah Najihah Rosli ~ <3

Sunday, 4 November 2012

Good Luck SPM Candidates

Selamat berjuang wahai akhi2 dan ukhti2 ku yg akan menghadapi SPM esok. Saya doakan korg semua berjaya okeyyh... Otherwise, pagi sebelum gi sekolah tu bacela Yassin. InsyaAllah, ia dapat menghidupkan neuron2 otak . Pergi sek tu dgn hati yg tenang dan niat kerana Allah. InsyaAllah dipermudahkan. Aamiin Ya Rabb. Kat sek, elakkan berbincang ngan kawan2. Jumpe cikgu2 , salam n minx dihalalkan sumew dan didoakan. Sebelum masuk dewan, berselawat n zikir bebanyak. The main thing is our "niat". It must be for Allah, not for getting the high grade. Dalam dewan tu pulak, elakkan berbual kosong, pandang kawan dan Jgn risau kalau tgk kawan2 dah siap. Use your time wisely. Kalau soalan susah dan dah blur. Relax jap n tutup mata. Muhasabah dan tenangkan diri. Cakap kat diri sendiri yg kita ni boleh dan fikir Allah tak akan uji hambanya perkara yg xmampu ditanggung oleh hambanya. So, kena Usaha, Kreatif, Tawakkal .
Ok !!! Dah panjang lebar saye tulis.. Semoga berjaya.
p/s : ni sebenarnya ape pesanan yg diberi oleh guru2 saye mase nak "berjihad" dulu. So, amal2kanla ye.. Selamat beramal and goodluck...

Saturday, 3 November 2012

Happy Birthday My BFF ....



Bismillahirrahmanirrahim....

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang, ku titipkan selawat dan salam kepada junjungan besar, Nabi Muhammad S.A.W.

Tujuanku menulis warkah ini adalah untuk mengucapkan "Selamat Hari Lahir " kepada salah seorang daripada rakan baikku iaitu Nur Ruqaiyah bt Talib. Terdapat beberapa pesanan yg ingin ku titipkan kpdanya..

Kepada Ruqaiyah :

* Selamat Hari Lahir sayang... Semoga Panjang Umur dan Murah Rezeki...

* Semoga sihat selalu

* Semoga sukses dan berjaya dalam hidupmu

* Semoga berada di bawah lembayung rahmat dan kasih Allah

* Kuatkan Semangatmu

* Jangan notty2 (da besar lohh)

* Jadii matured ye !!! 

* Berfikiran matang dalam setiap aspek ( jgn fikir mcm anak kecil)

* Semoga persahabatan kita kekal hingga ke Jannatul Firdausi

* Jgn lupekan aQ n Fiqah kalau dah berjaya ( janji ya !! )


p/s : Aq sayang kau !!!

Yang Benar ...

Sahabatmu yang comel ...

Rasyidah Najihah Rosli

Ibu


Bismillahirrohmanirrohim...


Mengapa aku selalu rindukn dia....
Bila brjauhan ku rindukn dakapnnya...
Bila brdekatan pelukannya sentiasa aku inginkn...
Bila ku kesejukan dakpn dan pelukan mu yg erat mmbuat aku rasa nyaman dan mndamaikn...
Bila aku berduka kau lah yg mnghiburkn...
Bila aku gembira kau turut brkongsi ketawa...

Bila didalam dakapnnya belaiannya begitu mngasyikan...

Ketika didalam belaiannya ku ingin ciumannya yg penuh kasih sayang...
Cinta dan sayng ku hnya pada mu...
Kau tiada ganti walau beribu yg mennti..

Kau lah ibu kasih mu tiada tndingn...

I ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ MY MOM..

Hakikat

~ Bismillahirrahmanirrahim~


Wajah Manusia....


Allah Ta'ala tidak mencipta wajah aku persis Ibu dan Ayah semata atas alasan saintifik. Aku percaya wajah  aku dilukis begini supaya setiap kali aku renung cermin, aku nampak Ayah dan Ibu. Lalu, tidak kira ke mana aku pergi, dan manusia apa aku jadi, aku membawa Ibu dan Ayah bersama.

Dan apabila kita semakin tua, wajah kita semakin iras ibu dan ayah, kerana pada waktu itu mereka mungkin sudah tiada, dan Allah tahu kita rindu ; kita perlu lihat wajah mereka :)


Puitis

Impianku


Ingin sekali ku ukir pelangi indah di awan biru..
Ingin sekali ku petik bintang-bintang di langit..
Tapi apakan daya..
Realiti kehidupan bukan begitu indah untuk di lukiskan..
Perlu tempuhi dengan penuh ketabahan dan warna-warni keindahan..
Walaupun kadang-kadang mendung kelabu sering menutupinya...

(^_^)

Intro :)

Hai... my first blog entry... well !! I think U all want to know me a bit closer right ? Ok la !!! This is me... Terimalah daku seadanya  :) ( Sorry ter"skema" sikitt )


Nama : Nur Rasyidah Najihah bt Rosli

Umur : 12 tahun
Hobi : Membaca dan Melayari Internet
Cita-cita : Doktor Pakar Sakit Puan
Idola : Rasulullah S.A.W 
Motto : Ekk, Kesah pulak aQ ...
Impian: Be the best among the best :)
Makanan Kegemaran : Nasi Goreng Thai Phuket
Minuman Kegemaran : Fresh Orange
Warna Kegemaran : Pink
Baju Kegemaran : Baju Kurung